Stap 2. Bedenk jouw uitdaging

1 uur sporten in de strijd tegen ALS. Dat moet te doen zijn toch?

Heb je een beetje hulp nodig om te bedenken wat je op zondag 10 oktober kan doen? Hieronder staat een overzicht van sportieve uitdagingen:

  • 2 km Zwemmen in een zwembad bij jou in de buurt. 

  • Minimaal 10 km hardlopen. Je loopt dan met een gemiddelde van 10 km per uur!

  • Schrijf je in voor een lesje HIIT training in een sportschool. HIIT betekent High Intensity Interval Trainingen; zweten dus!

  • In 1 uur tijd 18 holes speedgolf spelen. Dat betekent dus rennen en golfen in 1.

  • 1 uur lang boksen of kickboksen. Trek je handschoenen aan en ga 1 uur helemaal los tegen een bokszak.

  • Wielrennen! Maar dan in uur tijd minimaal 30 km. Dat betekent dus met een gemiddelde van 30 km per uur.

  • Pak je voetbal en hou zo vaak mogelijk hoog achter elkaar. Je hebt een uur de tijd voor je nieuwe record.

  • Wandelen in 1 uur. Maar dan snel! Kortom; snelwandelen. Probeer eens 7 kilometer te halen in 1 uur tijd.

  • Wat dacht je van 1 uur trappenlopen? Je kent vast wel iemand die in een hoog gebouw woont of beklim de trappen op jouw school of kantoor. 
  • Of verzin zelf een uitdaging!

 Vergeet niet om de training van jouw uitdaging met ons door het te delen op social media: #GeefallesvoorALS